Reklamačný modul - reklamácie, vratky, výmeny - PrestaShop
v 3.1.1Modul pre PrestaShop 1.6, 1.7, 8
Modul umožňuje evidovať a vybavovať požiadavky zákazníkov. Reklamácie, vratky tovaru, výmeny tovaru alebo hlásenie chybne zaslaných balíkov a pod. Modul umožňuje jednoduchú konfigurovateľnosť všetkých typov požiadaviek. Vaši zákazníci tak majú možnosť jednoducho požiadať o potrebné vratky, reklamácie bez toho, aby museli vyplňovať zložité formuláre. Vy sami tak máte všetko pod kontrolou av administrácii svojho e-shopu.
Hlavné výhody modulu
- zaisťuje rôzny typy požiadaviek (reklamácie, výmeny, vratky atď.)
- jednoduché zadanie požiadaviek zákazníkom alebo návštevníkom bez registrácie
- prepracované prehľady požiadaviek, notifikácia pred koncom potrebnej doby na vybavenie
- veľa konfigurovateľných údajov a logiky použitia
- plne konfigurovateľné stavy požiadaviek
- zákaznícky chat v rámci požiadaviek (posielanie správ, otázok, spresnenie)
- roky podnetov a konzultácií zahrnuté v module
- univerzálne použitie, sami si konfigurujete čo zákazníkom ponúknuť
- inštalácia na jeden klik
Príklad využitia
Zákazníkovi sa v rámci záruky pokazí tovar. Môže cez vaše stránky jednoducho vyhľadať nákup, vybrať si čo chce s vami riešiť a popísať svoj problém. Jednoducho kliknutím odošle požiadavku. Vy v administrácii môžete všetko odkontrolovať, písať podnety, interné poznámky, nahrávať dokumentáciu k reklamácii (PDF, JPG, PNG) a vybaviť požiadavku.
Zákazník je tak s prehľadom informovaný o dianí reklamácie, môže s vami v rámci požiadavky komunikovať zasielaním správ a pod.
Čo je v module k dispozícii
Založenie požiadavky
- založiť požiadavku je možné v BackOffice ako administrátor
- založiť požiadavku možno aj vo Front Office ako zákazník alebo ako Hosť (návštevník bez registrácie)
- zakladať požiadavky je možné s väzbou na objednávku, aby bola kompletná previazanosť
- administrátorovi e-shopu je dovolené zakladať tzv. servisné požiadavky, ktoré nemajú žiadnu väzbu na objednávky v e-shope
Podrobné popisy spôsobov založenia požiadaviek nájdete v pomocníkovi:
Postup založenia požiadavky k modulu Reklamácie, vratky, výmeny
Typy požiadaviek v module
Defaultne sú v module nahrané od inštalácie niektoré bežne používané požiadavky. V module sa dajú vypínať, radiť, dávať im vlastné názvy, popisy atď. Po inštalácii sú k dispozícii tieto požiadavky.
- Reklamácia tovaru
- Vrátenie tovaru
- Výmena tovaru
- Poškodený tovar
- Chybne dodaný tovar
- Zákazkové práce
- Podpora
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy
Pri všetkých týchto požiadavkách môžete voliť či ich v systéme chcete riešiť alebo nie. Pri každej požiadavke si nastavíte:
- Počet dní od objednávky, kedy je možné realizovať a uznať uplatnenie.
- Ako dlho vám maximálne môže trvať jeho vybavenie.
- Voliť ich poradie zobrazenie, v ktorom sa ponúkanie.
Systém vás alebo klienta podľa logiky procesov upozorňuje na prekročený čas alebo chýliaci sa ku koncu. O práci s dátumami v module a jednotlivých upozorneniach sa tiež dozviete v pomocníkovi:
Práca s dátumami a odpočtami času v module Reklamácie, vratky, výmeny
Spôsoby riešenia požiadavky
Aby zákazník mohol vniesť požiadavku, má v podstate zo zákona možnosť si vybrať spôsob vyriešenia. Samozrejme nie je povedané, že takto jeho požiadavka bude vybavená, ale ponúknuť pre jednoduchšiu špecifikáciu musíte. Ponúknuť môžete tieto spôsoby:
- Oprava
- Výmena
- Vrátenie peňazí
- Zamietnutie
- Nechám na obchode
- Iný (podľa popisu)
Pri každom z nich vyberáte v akej fáze sa ponúka, či pri založení alebo pri jeho ukončení.
Stavy požiadaviek
Podobe ako v objednávkach používate rôzne stavy, v ktorých sa objednávka nachádza, rovnako tak má modul k dispozícii sadu stavov, plne konfigurovateľných. Tento zoznam nie je daný, jednoducho si môžete stavy podľa potreby e-shopu pridávať, mazať, nastavovať správanie atď. Pri stavoch požiadaviek je možné konfigurovať:
- Jeho názov
- Farba pre lepšiu orientáciu v prehľadoch
- Ak je stav skrytý pre zákazníkov
- Ak odosielať e-maily s oznámením o zmenenom stave, konfigurovať šablónu e-mailu
- Ak prikladať PDF protokol požiadavky
- Ak daný stav začína riadenie požiadavky
- Ak daný stav ukončuje riadenie požiadavky
- Notifikáciu, koľko dní v tomto stave môže požiadavka zostať
- Povolenie / zakázanie tohto stavu
Vďaka stavom si nastavíte svoj proces vybavenia požiadaviek podľa logiky procesov, ktoré potrebujete vykonať.
Emailový servis
Modul komunikuje so zákazníkom as administrátorom. Keď dôjde k založeniu, alebo zavedenie dotazu / správy k požiadavkám. Všetko je možné zasielať na e-maily. Kompletný popis o zasielaných správach nájdete v pomocníkovi:
E-maily a e-mailové šablóny v module Reklamácie, vratky, výmeny
PDF protokol
Súčasťou každej požiadavky je k dispozícii PDF protokol, ten je možné tlačiť a zakladať aj mimo systému, zákazník má tiež možnosť si ho vytlačiť apod. Je k dispozícii v administrácii aj na detaile u zákazníka po prijatí požiadavky na vybavenie. Možno ho jednoducho zaslal na e-mail ako samostatne alebo v rámci nejakého stavu požiadavky.
Detail zavedenej požiadavky
V detaile každej požiadavky nájdete bežné informácie potrebné na vedenie riadenia. Nájdete tu informácie:
- Typ požiadavky
- Rôzne dátumy s upozorneniami
- Zákaznícky chat / správy pre komunikáciu v rámci požiadavky
- Internú komunikáciu v rámci požiadavky len na obsluhu e-shopu
- Zmeny stavov
- Editáciou produktov v požiadavke
- Nahrávanie príloh PDF / JPG / PNG pre podklady riadenia požiadavky
- Editáciu balíkov, ktoré posielate v rámci požiadavky
- Pole na spísanie poznámok prijmem tovar, ktorý zaslal zákazník napr. na reklamáciu
- Formulár pre konečné vyjadrenie k požiadavke a jej uzavretie
Prehľady všetkých požiadaviek a ich správa
V module je k dispozícii prehľad požiadaviek s podrobnými filtrami a informácie pre efektívnu správu. Možno jednoducho pracovať s požiadavkami a máte prehľad, kedy ktorá končí a či je potrebné vykonať nejaké ďalšie akcie, aby ste neprešvihli dobu určenú na vybavenie.
Viac o prehľadoch sa dozviete v pomocníkovi:
Popis prehľadu požiadaviek k modulu Reklamácie, vratky, výmeny
Detaily produktu
- Kód
- dm_support
- Verzia modulu
- 3.1.1
- Podporovaná verzia PrestaShopu
- 1.6
1.7
8 - Jazyková lokalizácia
- CS
EN
SK - Multistore
- Áno / licencie na doménu
Verzia 3.1.1 ### Fixed
Dátum vydania: 03.06.2024
Verzia 3.1.0 ### Added ### Changed
Dátum vydania: 30.09.2023
Verzia 3.0.3 ### Security
Dátum vydania: 25.07.2023
Verzia 3.0.2
Dátum vydania: 20.12.2022
Verzia 3.0.1
Dátum vydania: 04.10.2022
Verzia 3.0.0
Dátum vydania: 16.09.2022
Verzia 2.0.4
Dátum vydania: 19.08.2022
Verzia 2.0.3
Dátum vydania: 23.06.2022
Verzia 2.0.2
Dátum vydania: 28.05.2022
Verzia 2.0.1
Dátum vydania: 29.04.2022
Verzia 2.0.0
Dátum vydania: 25.04.2022